JAK PRZETRWAĆ ŚWIĘTA NA DIECIE

Święta zbliżają się dużymi krokami, jest to bardzo wyjątkowy czas pod wieloma względami, ale i bardzo trudny dla osób na diecie Nie ma co ukrywać, na świątecznym stole w dużej mierze są potrawy, na które czekamy cały rok. Jak przetrwać święta, by po 3 dniach rozpusty nie zostać z 3 dodatkowymi kilogramami, lub by nie spędzić ich w ubikacji z bólem brzucha?

OTO KILKA ZASAD, KTÓRE POMOGĄ WAM CZERPAĆ ZE ŚWIĄT JAK NAJWIĘCEJ.

1. JAKOŚĆ, NIE ILOŚĆ

Na początek nie traćmy zdrowego rozsądku, już podczas przygotowywania świątecznych dań. Pójdźmy raczej w jakość potraw, a nie ilość. Zadbajmy o dobrej jakości produkty, pełne aromatów i naturalnych przypraw potrawy.

Pamiętajmy również, że największą przyjemność z jedzenia będziemy czerpać bez uczucia przejedzenia.

2. REGULARNOŚĆ TO PODSTAWA

Święta rządzą się innymi prawami, wtedy nawet dzieciaki śpią do 9:00. Mimo to dbajmy o to, by nasze posiłki były regularne, co 3-4 godziny, nie podjadajmy pomiędzy. Jeśli mamy na coś ochotę do zjedzenia, ok. zjedzmy to, w rozsądnej ilości i na konkretny posiłek, a nie w biegu między jednym i drugim posiłkiem.

3. UNIKAJ POTRAW, KTÓRE CI SZKODZĄ.

Chorujesz na coś, masz ograniczoną ilość dozwolonych produktów? Cóż, tutaj sprawa jest bardziej skompilowana bo to już od Ciebie zależy czy dana potrawa jest warta, tego co może się po niej wydarzyć. Konsekwencje mogą być różne, zależne od rodzaju choroby. Ja mimo wszystko uważam, że zdrowie i dobre samopoczucie jest znacznie cenniejsze niż chwila przyjemności.

4. ŚWIĄTECZNY TALERZ

Podczas uroczystego posiłku, nałóżmy na talerz wszystko to na co mamy ochotę, nie dokładając później już nic więcej. Dlaczego tak? Ponieważ jemy również oczami. Mało kto ma na tyle dużą wyobraźnię, by połączyć każdą łyżkę sałatki, pierogów, kapusty i kawałków ryby w jeden posiłek. Gdy nałożymy wszystko naraz, będziemy wiedzieć ile tak naprawdę mamy zamiar zjeść. Wybierając potrawy, które chcemy zjeść, skupmy się na tych, których nie mamy na co dzień. Nie zapychajmy się dodatkowo, ziemniakami i chlebem.

5. PIJ DUŻO WODY

Nawodnienie to bardzo ważna kwestia nie tylko w okresie świąt, nie mniej jednak w święta jemy bardziej słodko i słono, dlatego jest to szczególnie ważne by zadbać o odpowiednią ilość wypijanej wody na dzień. Pamiętajmy, że ok. 2l wody dziennie to podstawa.

6. ODEJDŹ CZASEM OD STOŁU

Siedząc ciągle przy suto zastawionym stole, na pewno nie pomoże naszej silnej woli, by nie sięgnąć ręką po kolejnego pierniczka, czy też kawałek sernika. Odejdź od stołu, najlepiej na spacer, poruszaj się, dotleń organizm na świeżym powietrzy .

7. ŚWIĘTA TO NIE TYLKO JEDZENIE.

Myślę, że to jest najważniejsza zasada. W święta zbyt mocno skupiamy się na jedzeniu, a tak naprawdę to czas dla rodziny. Mając tę świadomość, nie będziemy ciągle myśleć o tym, co by tu zjeść. Czerpmy z tego czasu jak najwięcej, rozmawiając i spędzając czas z ludźmi, których kochamy.

ENJOY YOUR TIME

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *