Zdrowy styl życia a aktywność fizyczna

Część z nas zadaje sobie kluczowe pytanie, czy by prowadzić zdrowy styl życia muszę ćwiczyć? Przecież tak strasznie tego nie lubię!

Podstawą piramidy zdrowego stylu życia jest aktywność fizyczna i to nie bez powodu. W 2021 r. zostały przeprowadzone badania, z których wynika, że robienie 10tys kroków dziennie zmniejsza ryzyko przedwczesnego zgonu aż o 12%, a u osób powyżej 70 roku życia aż o 13% i tak naprawdę już niewielki wzrost aktywności fizycznej przyczynia się do znacznego zmniejszenia ilości zgonów. W badaniu brało ponad 28 tysięcy osób z 5 różnych krajów.

Musimy jednak pamiętać, że trening siłowy nie jest tym samym co aktywny tryb życia, dlatego decydując się na podjęcie działań mających na celu poprawę jakości naszego życia zacznijmy od małych kroków- zwykłych codziennych spacerów, marszobiegów, przejażdżek rowerowych, jazdy na rolkach, czy jakiejkolwiek innej lekkiej aktywności, która nam sprawia przyjemność. Tak, to jest bardzo ważne by ta aktywność sprawiała nam przyjemność. Daje nam to gwarancję utrzymania aktywnego trybu życia. Jeśli natomiast zapalimy się by wykonywać coś, co nie do końca nam odpowiada, szybko z tego rezygnujemy i cały plan bycia aktywnym bierze w łeb.

Zwiększenie aktywności fizycznej pozytywnie wpływa na zmniejszenie poziomu cholesterolu we krwi i obniżenie poziomu ciśnienia tętniczego. Wpływa również na poprawę zdrowia psychicznego, oraz przyspiesza metabolizm, dzięki czemu spalamy nadmiar tkanki tłuszczowej.

Nie wiesz jak się za to zabrać? To zacznij od pieszych wycieczek do sklepu, zamiast jechać samochodem. Nie wiesz co ze sobą zrobić, nudzi Ci się? Wyjdź na spacer. Jest za zimno? Chodź po schodach w domu, a dla pełnego wykorzystania tego czasu w słuchawkach puść sobie ulubiony podcast lub audiobooka. Idź na siłownię i pospaceruj na bieżni. Nie lubisz sama? Weź ze sobą koleżankę/ męża/ partnera/ partnerkę/ dzieci. Nie lubisz chodzić? Weź rower i jedź na przejażdżkę. Jest zimno? Idź na basen. Nie potrafisz pływać? Chodź w wodzie.

Osoba która chce coś zmienić, szuka rozwiązania, osoba której nie zależy na zmianie szuka wymówki.

Dlatego zastanów się, co jest dla ciebie najbardziej osiągalne na ten moment i do dzieła!