Trening, od czego zacząć?

 

Co jest Ci potrzebne by zacząć ćwiczyć?

 

Pierwsze co przychodzi mi do głowy to czas wolny, wygodne ciuchy i woda, lecz gdy się nad tym dłużej zastanowić to jest to bardziej złożony temat.

👉 Gdy zaczynamy ćwiczenia najważniejszy jest nasz cel, oraz by wiedzieć jak go osiągnąć. Mając czas, ciuchy i wodę poćwiczymy, ale czy to będzie satysfakcjonujące?

A więc od czego zacząć?

👉 Zanim kupisz stertę ciuchów zastanów się na czym Ci zależy. Czy to ma wspomagać odchudzanie, czy ma wyrzeźbić Twoje ciało, wzmocnić je, czy to ma być trening korekcyjny itd.

👉 Gdy już znasz cel musisz dobrać odpowiednią dla nas aktywność, dlatego nie kupuj od razu karnetu na siłownię na cały rok, lub roweru za 6k, tylko na początku spróbuj czy to jest dla Ciebie, czy może zajęcia fitness będą przyjemniejsze, a może po prostu szybki spacer lub ćwiczenia w domu?

👉Gdy już wybierzesz swoją aktywność nie rób jej po omacku, poczytaj lub skonsultuj się z kimś kto pomoże Ci wykonywać ją poprawnie, następnie dostosuj ją do swoich możliwości. Nie mając dodatkowego ruchu przez ostatnie kilka miesięcy/lat, to nie narzucaj sobie takiej intensywności jaką ma Twoja koleżanka, która już od dłuższego czasu trenuje. Zaczynamy techniką małych kroków i sukcesywnie zwiększamy intensywność.

👉 Najważniejsze, uzbrój się w cierpliwość. Myślę, że to nasz największy problem, że chcielibyśmy osiągnąć wszystko od razu, a niestety każda zmiana wymaga czasu, to jest cały proces, dzięki któremu w rezultacie osiągamy swój cel. W miesiąc nie dorobisz się pośladków jak Kim Kardashian, więc po tym czasie nie rezygnuj, a sprawdzaj czy jest chociaż mały progres, bo każdy postęp, nawet ten najmniejszy, zbliża nas do cel 💪💪

Jeśli chciałbyś_łabyś zacząć przygodę z treningiem siłowym w domu lub na siłowni, a nie wiesz jak się do tego zabrać to napisz do mnie, chętnie Ci pomogę i nauczę Cię na co szczególnie zwracać uwagę, by przynosił zamierzone efekty.